قسمت سوم داستان...

در خلال یک ماه آقا جمال که می خواست یک نوبت چند ساله عمل باز قلب را بدست آورد هر چه توانست سیگار کشید، چربی اشباع شده خورد، به میهمانی رفت و هر چه چرب و چیلی را بود خورد، تا توانست قند و شیرینی و مربا خورد و در پایان ماه نتیجه چند آزمایش را گرفت و امیدوار راهی مطب دکتر شد....
دکتر از بالای عینکش کمی آقا جمال را نگاه کرد و گفت می بینم حال آمدی. همین رژیم غذایی را ادامه بده. خوب آزمایش ها را ببینم.
دکتر با دیدن هر برگه از نتیجه آزمایش ها سری تکان می داد و یا ابروها را بالا می انداخت و می گفت:
_ نمی فهمم یعنی چه! چه معنی دارد ببینم چه آزمایشگاهی رفتی؟!
_ پاتالوژی مرکزی! 
_ یعنی چه! آنجا که کارشان حرف نداره خیلی غیر طبیعی است اصلا غیر عادیه!
_ یعنی آقای دکتر می فرمایید که امکان داره لااقل یک رگ من گرفته باشه که اقلا یک نوبت بدن، حتی یک نوبت ده ساله برای عمل باز قلب...
_ خیر آقا، وضع شما مثل یک جوان ۱۶،۱۷ ساله است. نه قند دارید، نه کلسترول، نه تری گلیسیرید، نه اوره، آقا همه چیز شما نرمال نرمال است. خوش به حالتون... شما سالم سالمید همین و بس... بفرمایید!  
_ آقای دکتر دستم به دامنتان، یه کمی بیشتر دقت بفرمایید، این همه عدد و رقم حتما اشتباه  شده بالاخره حساب بانک مرکزی هم باشه امکان اشتباه داره شاید لااقل یه چیز نرمال نباشه. دستم به دامنتان یک کاری بکنید.
_ آقا یعنی چه... شما سالمید مثل یک کودک، مثل یک نوزاد سالم سالم، تا ۵۰ سال دیگه هم من تضمین می کنم اگه این طوری جلو بری رگهای قلبت نگیره! با این حال یک تست ورزش براتون می نویسم و نوار قلب هم بگیرید. آقا اضطراب نداشته باشید رژیم معقول غذایی را ادامه بدهید و لااقل سالی دوبار چکاپ کامل، آنوقت خیالتان راحت باشه. بفرمایید نتیجه آزمایش را باز هم بیارید ببینم... 

برج یادمان

آبکش:
در پی کج شدن برج یادمان و احتمال سقوط آن کلیه ساکنان مجاور برج اقدام به تخلیه منازل خود کرده و به مناطق امن تر گریخته اند.
لولک که گفته میشود به برج تنه زده است متواریست .
شهرداری تهران صبح امروز ضمن محکوم کردن این اقدام لولک ، از طرح ابتکاری شهرداری برای تبدیل برج یادمان به پیزای شرقی پرده برداشت.
از سویی دیگر ساعتی پیش فردی ناشناس که خود را غول تبتی معرفی میکرد ، طی تماسی با دفترANN در تبت مسئولیت تنه زدن به برج یادمان را بر عهده گرفت .
هم اکنون شهرداری به علت وضعیت بحرانی برج و خطر سقوط آن ، اقدامات شدید امنیتی را جهت نزدیک نشدن افراد به برج بکار گرفته است ، از آن جمله می توان به مین گذاری اطراف برج و نصب
تابلویی با عنوان
هر کی به برج دست بزنه ، شاپره نیشش میزنه اشاره کرد.


داستان

قسمت دوم:
آقای دکتر عینکش را به چشم زد و گفت: خوب پدر جان بفرمایید ناراحتی شما چیه؟
ـ راستش فعلا نمی دونم اما به عنوان مشورت آقای دکتر فکر می کنید من در آینده چه درد و مرض هایی بگیرم؟!!
ـ آینده؟!! این اولین باره که یک نفر را قبل از بیماری ویزیت می کنم آینده؟ 
ـ بله آقای دکتر من میخوام با یک برنامه دراز مدت خودم را برای چندین بیماری مهلنک و پدردرآور آماده کنم به نظر شما عیبی داره؟!
ـ نه چه عیبی داره! خیلی هم خوبه بذار ببینم چه کار می تونم بکنم بله...
خوب باید فشارت را بگیرم.نداشته باشی در آینده احتمال داره بگیری، خوب در آینده موی سرت از این هم که هست بیشتر می ریزه بعد قندت، اوره، اسید اوریک و کلسیم بدنت ممکنه کم و زیاد بشه، دچار پونی استخوان بشی، لگنت بشکنه، زخم معده بگیری و یا رگهای قلبت بگیره تا سکته کنی حالا مغزی یا قلبی، امکان هم داره سنگ کلیه یا پروستات و یا...
ـ آقای دکتر ممکنه همه این آزمایشات رو برای من بنویسید تا اول بدونیم اصولا وضع فعلی من چطوره یعنی اول خود پدیده را بشناسیم و اصل مساله را!
ـ آفرین، شما جامعه شناسی خواندید؟ درسته اول باید اصل مساله یعنی صورت مساله را بدانیم یک چکاپ کامل، البته در یک نسخه نمیشه، چندین نوبت باید مراجعه کنید. 
اجازه بدهید فشارتون را بگیرم... خوب... بله... راحت باشید... خیلی عجیبه، کاملا غیرطبیعیه ... اجازه بدید یک بار دیگه... بله کاملا غیر عادی است، نباید اینطور باشه انتظار داشتم خیلی بالاتر باشه...
ـ خوشحالم آقای دکتر یعنی می فرمایید احتمال داره چند تا رگ قلب من گرفته باشه؟! لااقل یکی دو رگ بد نیست! لااقل یک نوبت چند ساله میدن تا بقیه بگیره...
ـ نه جانم، فشار شما، ۱۲ روی ۸ است با این سن و سالی که شما دارید و این بحران های جامعه صنعتی خیلی غیر طبیعی است اصلا آقا غیر عادی است. باید بالا باشه که نیست.
ـ خیلی بد شد آقای دکتر یک کارش بکنید! چند درجه ای بره بالا...
ـ عزیزم فشار خون تو که دست من نیست خیلی هم خوبه. غذاهای ساده بخور، بیشتر میوه و سبزی، مواد نشاسته ای و گوشت قرمز کمتر بخور قند و شیرینی هم همینطور.
ـ که چی بشه آقای دکتر؟!
ـ ببین عزیزم، این مواد برای سن شما نه تنها مفید نیست بلکه زیاد مصرف کردن آنها مضره همین ها باعث گرفتگی رگ میشه مخصوصا چربی های جامد و اشباع شده!      
ـ اشباع شده یعنی همین چربیهایی که می خوریم، زیادی مصرفش باعث گرفتگی رگ میشه؟!
ـ این یکی از علل گرفتگی رگه، سیگار نکش، تحرک داشته باش، خوب حالا بفرمایید.

این هم از قسمت دوم داستان، امیدوارم خوشتون اومده باشه.
لطفا نظرات خودتون رو بنویسید.