برنامه ریزى درسى(قسمت اول)

امروز مى خوام به یکى از درخواست هاى مکرر شما که برنامه ریزى درسى بر اساس توصیه هاى کارشناسان و مشاوران آموزشى هست بپردازم. به همین منظور برنامه خودم در حدود ۲ ماه به کنکور مانده رو تشریح میکنم.البته این برنامه ریزى براى زمانى است که من ساعات مطالعاتى خودم رو به حداکثر رسونده بودم و باید توجه داشت که ساعات مطالعاتى در اوایل سال کمتر از این مواقع است.خوب توجه کنید:
من صبح حدود ساعت ۹ از خواب بیدار میشم و یک ساعت رو صرف خوردن صبحانه و بیرون آمدن از حالت خواب آلودگى مى کنم.بعد از آن به این دلیل که با شکم پر نباید درس خوند تا حدود ساعت ده و نیم استراحت مى کنم.از این ساعت درس خوندن رو شروع مى کنم و تا ساعت یازده و نیم درس مى خونم.اصولا بعد از یک ساعت درس خواندن ۱۰ دقیقه استراحت لازم است.بعد از ۱۰ یا ۱۵ دقیقه استراحت به ساعت نگاه مى کنم.بله!!!!!!!!!! به خواب قیلوله نزدیک مى شویم.این خواب تاثیر بسیار زیادى بر روى عملکرد مغز انسان دارد.چیزى حدود یک ساعت مى خوابم.وقتى از خواب بیدار مى شوم به این دلیل که ارتباط خودم رو با خدا مستحکم تر کنم نماز را در اول وقت مى خونم.بعد از اون هم ناهار.(البته ناهار باید سبک و مقوى باشد).بنا به گفته کارشناسان امر  بعد از صرف ناهار نباید بلافاصله شروع به درس خوندن کرد.به همین دلیل تا حدود ساعت ۳ به استراحت مى پردازم.از ساعت ۳ تا ۴ به مطالعه مى پردازم ولى سعى مى کنم خودم رو خسته نکنم تا بتونم تا آخر شب انرژى خودم رو تقسیم کنم.پس از آن حدود ۱۵ دقیقه استراحت مى کنم . این سیکل تا ساعت ۶ ادامه دارد.پس از آن حدود ۲ ساعت استراحت مى کنم به این دلیل که بین ۲ درس حتما باید یه فاصله زمانى سه ربع تا یک ساعتی باشه و من براى اطمینان بیشتر این فاصله رو کمى؟!!! بیشتر کردم و به ۲ ساعت رسوندم.بعد از ۲ ساعت استراحت ساعت حدودا ۸ شب است و موقع نماز و شام.دلیل انتخاب این زمان برای شام این است که بنا به گفته کارشناسان آموزشى شام باید در ابتداى شب صرف شود تا دانش آموز بتواند چند ساعت پس از شام هم درس بخواند.

این قسمت اول آموزش صحیح برنامه ریزى درسى بود. ادامه برنامه ریزى و نکات تکمیلى را در مطلب بعدى خواهم نوشت. لطفا من رو از نظرات ارزشمند خودتون بى نصیب نکنید.
متشکرم
 

 

نظرات 5 + ارسال نظر
ابی‌بی سه‌شنبه 30 تیر‌ماه سال 1383 ساعت 06:41 ب.ظ

با عرض سلام و خسته نباشید...!!!
برنامه‌ی شما بسیار مفید و سازنده است. و موفقیت شما تضمین شده است. و همین طور موفقیت پیروان از این برنامه....
قسمت دوم برنامه رو هم هر چه سریعتر بنویسید چون حیفه کنکوری های سال بعد با وجود چنین برنامه‌ای حتی یک روز دیگه رو تلف کنن...!!!

بی نام و نشان! شنبه 3 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 01:32 ق.ظ

با سلام و خسته نباشید خدمت شما استاد گرانقدر!
اینجانب با ارایه این برنامه سنگین و فشرده همه جوره مخالفم! مگه آدم باید چند ساعت از وقت شریفش رو صرف این کنکور کنه؟
من یه برنامه بهتر دارم.

[ بدون نام ] جمعه 9 مرداد‌ماه سال 1383 ساعت 03:47 ب.ظ http://azadun.blogsky.com

سلام

ممنون که سر زدی!
از رنگ وبلاگ شما لذت بردم.

موفق باشید.

مژگان سه‌شنبه 19 آبان‌ماه سال 1383 ساعت 09:48 ب.ظ

برنامه ءخیلی جالبی بود میگم شما یه موقع خسته نشید؟

افشین چهارشنبه 23 دی‌ماه سال 1383 ساعت 03:34 ب.ظ http://weblog.falatooni.com

با سلام و احترام
وبلاگ جالبی است . به نظرم حضور این ساعت در وبلاگ الزامی نیست . این کار قبلا جذاب بودند اما الان دیگر نه .

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد